Jak opowiada wytwórnia Pixar

Emma Coats, która pracuje jako storyboardzistka dla wytwórni Pixar opublikowała na swoim Twitterze 22 mądrości, jakimi kieruje się jej studio. 

Pixar w świecie filmu jest tym dla Google dla internetu - to tam powstają innowacyjne pomysły, gdyż firma cieszy się specyficzną kulturą pracy. W przeciwieństwie do produkcji filmowych, gdzie do każdego projektu dobiera się ekipę ludzi - dla Pixara pracują te same ekipy i to one wybierają sobie projekty. Dzięki temu zaoszczędza się czas potrzebny na "dotarcie się" ludzi, którzy w końcu dobrze się znają.

Poniżej link do 22 reguł sztuki opowiadania: 
http://io9.com/5916970/the-22-rules-of-storytelling-according-to-pixar
Przeczytaj też: Jak Pixar wyzwala kreatywność zespołową

UPDATE
Randy Nelson, dziekan Uniwersytetu Pixara: "Problem z modelem hollywoodzkim jest taki, że zespół dociera się i zaczyna dobrze pracować dopiero wtedy, gdy produkcja ma się już ku końcowi. My przeszliśmy z modelu biznesowego opartego na pomysłach do modelu opartego na ludziach. Zamiast zapewniać pomysły, zapewniamy ludzi. Zamiast inwestować w pomysły, inwestujemy w ludzi. Tworzymy kulturę uczenia się, bazując na ludziach, którzy uczą się od siebie nawzajem przez całe życie i pracują tu na stałe. Być interesującym to nie sztuka dla utalentowanych ludzi. Sztuka to być zainteresowanym. Chcemy mieć organizację pełną zainteresowanych ludzi."
Zespół od produkcji "Iniemamocnych" miał proste rozwiązanie dylematów technicznych. Patyczki od lodów reprezentowały roboczogodziny zabudżetowanie dla każdego elementu produkcji. Jeśli reżyser chciał przeznaczyć dodatkowy czas na ulepszanie określonej postaci lub sceny, musiał odebrać patyczek innemu elementowi. Armia filmowców znajdowała kompromis pomiędzy jakością i czasem realizacji projektu. 
W Pixar pokazuje się pracownikom jak działa ich organizacja wg zasad kompleksowego zarządzania jakością. "Pixar zawsze odnotowuje co robimy i wizualizuje to, gdzie jesteśmy. Ludzie tutaj nie dostają informacji, ale zderzają się z nimi".
fr. książki 
"Czas reformatorów. Dlaczego w biznesie zwyciężają najbardziej oryginalne umysły?" 
William C. Taylor, Polly LaBarre

Zapoznaj się również z książką:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz