Crowdfunding - na co uważać


Od momentu kiedy crowdfunding pomógł sfinansować międzynarodowy hit spod znaku s-f "Iron Sky", idea zbierania pieniędzy przez internet stała się jednym z najpopularniejszych tematów wśród młodych filmowców. W zeszłym miesiącu dzięki serwisowi Kickstarter Zach Braff zebrał na swój film pt. "Wish I Was Here" aż 3 miliony dolarów! Więcej o sukcesie jego projektu można przeczytać na stronie IndieWire.


Wydarzenie to było na tyle ważne, że wkrótce na Kickstarterze pojawił się autotematyczny projekt filmu dokumentalnego o crowfundingowej rewolucji "Kickstarted: Documenting the Crowdfunding Revolution". W ramach promocji projektu twórcy przygotują serię krótkich materiałów wideo przybliżających zagadnienie.



Tymczasem James J. Heath napisał artykuł, w którym wynotował aż 5 kardynalnych błędów popełnianych podczas przeprowadzania tego typu kampanii przez filmowców. Zaliczył do nich: nieodpowiedni projekt, brak materiału wideo, nie przemyślane nagrody, brak aktualizacji (lub ich nadmiar), zbyt długa kampania. Cały tekst można znaleźć na jego blogu.

Warto zobaczyć też serię wywiadów (prawie dwugodzinny materiał) nt. crowdfundingu i rzeczy, których należy unikać przy uruchamianiu kampanii:

W opisie filmu znajduje się spis rozdziałów, do których można od razu przeskoczyć.

Przypominamy, że już 15 czerwca w Katowicach podczas festiwalu KilOFF będzie mieć miejsce panel dyskusyjny Crowdfunding - współtwórczość i koprodukcja kina.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz